Novosti

02.04.2020

Šalabahter za krizna stanja

Kriza je stanje koje nije ugodno, ponekad niti bezazleno, a često i vrlo izazovno. Kriza je proces koji nas vrlo frustrira, izaziva, stavlja ispred naših ograničenja, ruši naše zidove, izvlači na svjetlo dana mnoge stvari, osjećaje i strahove koje smo stavili negdje ispod tepiha, te za koje nismo niti znali da postoje. Kriza je vrijeme koje u sebi nosi određeni potencijal za naš osobni rast i razvoj. Ona nas mijenja, oblikuje na nov način, te nakon takvoga putovanja nitko više nije isti niti ima iste poglede na sebe i svoj život. Vjerujem ako pogledate malo unatrag da možete pronaći u svom životu krize kroz koje ste prošli. Ono što ste doživjeli može postati vaša najveća snaga koju u sebi nosite i imate. Vratite se malo unatrag, razmislite na trenutak o tim teškim trenucima svoga života! Tko ste postali prolazeći kroz to iskustvo? Što ste naučili? Koje vještine, vrline, sposobnosti ste u sebi pronašli?

Želim danas podijeliti s vama par stvari o kojima trebamo voditi računa kada uđemo u krizu. Ona može imati razne razmjere. Ponekad njezina manifestacija nije toliko velika, ali kod nekih osoba može ići do toga da se pojavljuju simptomi koji su slični kao kod nekih mentalnih oboljenja i smetnji. Potrebno je obratiti pažnju na nekoliko čimbenika:

1. Podrška. Tko je u mojoj okolini, a da je dovoljno iskusan s ovakvim procesima da mi može o ovome trenutku biti podrška? Ponekad ljudi nisu naučeni nositi se s intenzivnim emocijama, tjelesnim manifestacijama, te za njih to može biti previše. Bitno je educirati ljude oko nas da ono što nam se događa je proces i da će sve biti u redu. Ponekad je dobro potražiti nekog stručnjaka koji je upoznat sa psihospiritualnom krizom kako bi imali podršku u procesu u kojem se nalazimo.

2. San. Ovo je jedan od najboljih lijekova. Osobe kada uđu u krizu ponekad mogu početi patiti od nesanice, ili čak se dogodi da noći na spavaju. U ovakvim situacijama potražite liječniku pomoć, zatražite od svoga liječnika da vam da neki lijek koji će vam omogućiti da spavate i da se odmorite. Nedostatak sna samo će produbiti stanje u kojem se nalazite i pojačat će simptome. Stoga obratite pozornost na svoj san jer san je lijek!

3. Hrana. Kada osoba uđe u veliku krizu može se dogoditi da danima ne jede i ne pije! Post je drevan način pomoću kojega se mijenja stanje svijesti i ulazi u promijenjena stanja. Međutim kada smo ušli u krizu moramo voditi računa da redovito jedemo i pijemo! Preporučuje se hrana koja je „teža“ kao što je npr. meso i masnija hrana. To je hrana koja se duže probavlja, ali koja na također uzemljuje. Ako je netko vegetarijanac ili vegan može povećati unos korjenastog povrća. Također dobro je konzumirati med i voće bogato glukozom kao što je npr. banana.

4. Uzemljenje. Koristite vođenje meditacije i vizualizacije. /Opišite stvari oko sebe koje možete vidjeti, dotaknuti, omirisati, okusiti… / Legnite na pod i osjetiti zemlju ispod svog tijela. / Ples. /Pjevanje. / Lupkajte se po tijelu, osjetiti dio koji ste lupkali i imenujte ga: npr. Ovo je moja ruka. / Tjelovlježba /Koristite vježbe disanja: spori udah i spori izdah.

Dragi moji upamtite ove savjete, možda će vam jednoga dana trebati. Možda će se netko u vašoj okolini pronaći u ovakvim iskustvima, a onda sljedeći ove savjete možete im pomoći u njihovom procesu. Za sve vas kojima je potrebna podrška pozivam vas online Facebook grupu „Healing Circle“ koja je otvorena s ciljem podrške u ovakvim kriznim vremenima:

Antonio Mrzlić
#soulguide
amerselli@gmail.com